گزارش تفضیلی عملکرد کانون مهدویت مرکزآموزش عالی شهید باکری از تاسیس تا به حال :

سال تحصیلی 88-89 نیمسال دوم

                                                                

1 -اعزام اعضای اصلی این کانون به اردوی زیارتی قم به مدت 4 روز  

  


 

 2 -برگزاری اولین مراسم دعای ندبه با حضور 10 نفر از  برادران و 16 نفر از خواهران در مزار شهدای گمنام واقع در پارک هادی انجام شد.این مراسم پرفیض هر هفته نیز در نمازخانه مرکزی دانشگاه با حضور حداقل 70 نفر از دانشجویان این مرکز برگزار می شود. 

 


 

 3- باتلاش فراوان  گروه وبلاگ نویسی،وبلاگ کانون با نام سجاده های العجل راه اندازی شد که مسئول راه اندازی وبلاگ سرکار خانم ذیقیمت دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی می باشد. ولی به علت نداشتن سیستم مستقل و همیشه در دسترس ،انجام این کار تا به الان نا تمام مانده  بود.ولی با همت دوباره این گروه وبلاگ راه اندازی شد و الان بر روی اینترنت به ادرس زیر فعال است.

www.313gole-yas.blogsky.com


 

4-مراسم فراماسونری وآخرالزمان درتاریخ14/2/89 درمحل کتابخانه مرکزبه اجرا درآمدکه شامل پخش سخنرانی همراه با فیلم بودکه ابعادمختلف فراماسونری وشیطان پرستی را بررسی می نمود ودر2بخش جداگانه پخش شد درپایان مراسم هم مسابقه ای ازخود فیلم طراحی شد و ازبرگزیدگان آن تجلیل به عمل آمداین مراسم باحضورنزدیک به 200 نفرازدانشجویان و اساتید و کادر دانشگاه همراه بود.از جمله مشکلات این برنامه، عدم همکاری مسئولین دانشگاه با کانون بود که موجب شد برنامه با یک دستگاه ویدئو پروژکتور اجرا شود که با توجه به مکان اجرای این برنامه مشکل عدم دید کافی برای دانشجویان حضوریافته در این مراسم پیش آمد و همچنین به تاخیر انداختن مجوز این برنامه از دیگر مشکلات بود. 


 

5-همایش بزرگ پروژه آخرالزمان سازی هالیوود درنگاه مهدوی درتاریخ 21/2/89 درمحل مجتمع  فرهنگی هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزارشد .این مراسم باحضورجناب آقای حجت الاسلام والمسلمین سیدسلیمانی که ازاساتیدمجرب دانشگاههای قم بودند،به اجرا درآمد. همایش بانقد فیلم های هالیوود همراه بود .تعدادشرکت کنندگان این مراسم نزدیک 400 نفربودندکه ریاست محترم مرکز، جناب آقای دکتر دیداروسایرکارکنان واساتید دانشگاه نیزحضورداشتند همچنین علاوه  بردانشجویان خود مرکز،ازدانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور نیز دعوت به عمل آمده بود. درپایان مراسم نیزبه برندگان مسابقه سفیران عشق که درابتدای برنامه دراختیاردانشجویان قرارگرفته بود، جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد .


 

6- برگزاری مراسم به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام ا...علیها که با همکاری کانون قرآن وعترت و موسسه جامعه القرآن میاندوآب برگزارشد. دراین مراسم باتقسیم وظایفی که صورت گرفته بودمسئولیت پختن آش، طراحی برشور و پاورپوینت کل برنامه با 2کانون و سایرمسئولیت ها با موسسه جامعه القرآن بود . ابتدای مراسم بااجرای گروه حاملان قرآن موسسه جامعه القرآن آغازشد و بعدازآن نیزباسخنرانی و مداحی وسینه زنی همراه بود. درآخرهم پذیرایی باآش ازعزادران به عمل آمد. 

 


 

 

7-اردوی زیارتی قم درتاریخ7/2/89 تا 11/2/89 بااعزام  8نفرازدانشجویان مرکزبه کاروان اعزامی کانون مهدویت دانشگاه ارومیه انجام گرفت. در اردوی زیارتی دوم که با اختصاص اتوبوس به مرکز آموزش عالی شهید باکری و با مسئولیت خوداعضای کانون مهدویت مرکزهمراه بود توانستیم 40نفرازدانشجویان دانشگاه را به این اردو ببریم . تاریخ این سفر زیارتی از9/4/89 تا 13/4/89 و در پایان نیز بارضایت کامل دانشجویان شرکت کننده دراردو به اتمام رسید. 

 


 

8-اعزام 16نفرخانم و21 نفرآقا به همراه جناب آقای پورعلی مسئول اموردانشجویان مرکزبه دانشگاه ارومیه برای شرکت درهمایش مهدویت دانشگاه که این اردویک روزه بود ودرتاریخ25/1/89 برگزار شد و با اقامت یک شبه دانشجویان مرکز درارومیه همراه بود.عدم نبود بودجه مختصر برای پذیرایی از دانشجویان اعزامی در طول راه ، از مشکلات این اردو بود. 

 

سال تحصیلی89-90 نیمسال اول

1- مراسم پرفیض دعای ندبه به صورت هفتگی از دومین هفته آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.

2-همایش بزرگ جنگ نرم در تاریخ 16/8/89 با حضور استاد محترم جناب آقای سید رضا حسینی ،استاد دانشگاه های آزاد و پیام نور شهرستان قم برگزار شد.این همایش با حضور قریب به 400 نفر ازدانشجویان این مرکز در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب به اجرا درآمد.عدم هماهنگی زمان پخش غذا در بین خوابگاه های برادران باعث شد که این برنامه با تاخیر 45 دقیقه ای اجرا شود.     


 

 

 3-دومین همایش بزرگی که در این سال تحصیلی برگزار شد همایشی تحت عنوان تحلیل و بررسی شبکه های ماهوارهای و فیلم های هالیوودی در تاریخ 13/9/89 بود.سخنران این برنامه جناب آقای دکتر محمد قربانی از اساتید دانشگاه های ارومیه بود. مکان برگزاری این همایش نیز ما نند سایربرنامه های بزرگ این کانون ، سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب بود. به علت به  تاخیر افتادن زمان برگزاری این همایش از 3 آذر به 13 آذر و مصادف شدن با امتحانات میان ترم  دانشجویان،حضور دانشجویان به نسبت برنامه های دیگر کمی کاهش یافت.  

 


 

 

 

 

4-تکثیر سریال "مستند ظهور"به تعداد 200 عدد (به ازای هر 2 نفر یک عدد dvd)در بین داشجویان. دانلود و تکثیر کردن این مستند با همت خود اعضای این کانون انجام شد. کار دانلود این مستند به علت محدودیت دانلود و نداشتن اسم رمز نامحدود برای کانون و همچنین در دسترس نبودن دائمی اتاق برای انجام این کار، به مدت یک ماه به طول انجامید.در زمان تکثیر این مستند نیز با مشکل عدم دسترسی به اتاق به صورت دائمی مواجه شدیم.ولی با همت اعضای این کانون که دو روز متوالی را در دانشکده تا ساعت 20:00 شب به کار تکثیر ادامه دادند،این کار نیز با موفقیت به پایان رسید.   

 


 

 

 

 

 

5-برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با موضوع شبهات در باب مهدویت از دیگر برنامه های این کانون در این نیمسال بود. سخنران این برنامه ،حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای کفیلویی ،استاد حوزه و دانشگاه بودند.در این برنامه سعی شد تا به پرسش های دانشجویان در باب موضوع برنامه پاسخ داده شود ولی به علت کمبود وقت پاسخگویی به تمامی سولات مقدورنشد.جواب بقیه سولات بزودی در وبلاگ کانون قرار داده خواهد شد.متاسفانه برای بار دوم نیز مشکل عدم پخش بموقع غذا در خوابگاههای برادران بوجود آمد که موجب شد نظم کل برنامه و تلاش چند روزه بچه های کانون به باد فنا برود.ولی با پی گیری های لازم این قول را از ریاست مرکز گرفتیم که دیگر همچنین مدیریتی از جانب مسئولین مرکز  در هیچ یک از برنامه های کانون بوجود نخواهد آمد.  

 

 

 

                                                             

 

4- اعزام هفت نفر از اعضای کانونبه اردوی زیارتی - آموزشی مشهد مقدس از تاریخ 8/4/90 تا 15/4/90 و رفتن به قم در مسیر بازگشت .


               

 

                                                                                 و من ا... توفیق               

                                                                   احمد محمدپور  ( دبیر سابق کانون)

                                                              دبیر کانون مهدویت مرکز آموزش عالی شهید باکری



 

برنامه های اجرایی سال۹۰- ۹۱

 


۱-  برگزاری دعای ندبه هر هفته در نمازخانه دانشگاه

۲-  پخش فیلم وسخنرانی به صورت هفتگی در خوابگاه خواهران

۳ - تشکیل هسته های مطالعاتی با 12 نفر آقا و 20 نفر خانم . به دلیل نداشتن کتاب کافی این هسته ها در معرض انفعال هستند.

۴ - جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مهدویت با سخنرانی آقای شکرزاده رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب در تاریخ 1/8/90 برگزار شد. تعداد حاضرین در این جلسه حدود 120 نفر بود.

 


 

۵- اعزام هشت نفر از آقایان کانون به اردو سرعین با کاروان دانشگاه ارومیه


 

 


۶- اجرای ماهانه گردهمایی پیوند آسمانی با هدف آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج  برای خواهران که اولین جلسه آن در تاریخ 7/8/90 برگزار شد. سخنران جلسه خانم پرهیزگار رئیس حوزه علمیه میاندوآب بودند. آماده سازی، تزیین سالن و اجرای مراسم به صورت کامل بر عهده خواهران بود.

 


برنامه های آینده

1- برگزاری دعای ندبه هر هفته

2- اعزام 10 نفر از خواهران به اردوی زیارتی - آموزشی قم در نیمه  دوم آبان ماه

3- همایش بزرگ مهدویت با عنوان " جوان وآینده " در 30 آبان ماه. تعین سخنران مراسم در دست بررسی است.

4- تهیه کتاب برای هسته های مطالعات

5- برگزاری مسابقه کتاب خوانی

6- ادامه دادن به جلسات ماهانه پرسش وپاسخ

7- ادامه دادن به گردهمایی های ویژه خواهران

8- همایش " آخر الزمان سازی در دنیای رسانه ای" با سخنرانی استاد سید سلیمانی در اسفند ماه

9- راه اندازی کتابخانه مهدویت

 


من الله توفیق                  

علی نیکزاد (دبیرجدید کانون)        

دبیر کانون مهدویت مرکز آموزش عالی شهید باکری